Samorząd Uczniowski
Rok Szkolny 2019/2020
Regulanin Szczęśliwego Numerka Terminy Spotkań Aktualności Lekki Tornister
Skład Samorządu Ucznmiowskiego
Przewodnicząca: Wiktoria Cytryniak VII d
Zastępcy przewodniczącej:
Apolonia Seredyn klasa Ve
Magdalena Wegner VI b
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego:
Alicja Kowalczyk
Katarzyna Małysa
Ewa Nędza
Jacek Procki
Aneta Krześniak
Joanna Mierzejewska
Terminy spotkań Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2019/2020
- 18 listopada 2019 roku godz. 12.25 sala 010
- 16 grudnia 2019 roku godz. 12.25 sala 010
- 20 stycznia 2020 roku godz. 12.25 sala 010
- 16 marca 2020 roku godz. 12.25 sala 010
- 20 kwietnia 2020 roku godz. 12.25 sala 010
- 18 maja 2020 roku godz. 12.25 sala 010
- 15 kwietnia 2020 roku godz. 12.25 sala 010
AKTUALNOŚCI
XIII Szkolny Przegląd Kolęd i Pastorałek
W środę 13 listopada w godzinach popołudniowych odbył się długo wyczekiwany XIII Szkolny Przegląd Kolęd i Pastorałek. Tradycyjnie nad sprawną organizacją konkursu czuwali opiekunowie Samorządu Szkolnego - pani Alicja Kowalczyk, pani Ewa Nędza, pani Katarzyna Małysa, pani Aneta Krześniak oraz pan Jacek Procki. Imprezę muzyczną poprowadziły uczennice klasy VI e Matylda Seredyn oraz Natasza Gietka. W tym roku na festiwalu zaśpiewało w sumie 24 wykonawców. Prezentowali bardzo bogaty program występując indywidualnie oraz w duetach. Jury w składzie: pani Bożena Markowska, pani Ewa Nędza oraz pani Anna Wojtunik po trwającym blisko trzy godziny konkursie wyłoniło zwycięzców.
W kategorii klasy I i II SOLO: miejsce pierwsze Dawid Ptaszyński klasa II d, drugie miejsce Maria Sobota klasa II d i Natalia Mucha Klasa II d, trzecie miejsce Zofia Łapińska klasa II a, wyróżnienie Natalia Starzyk klasa Ib i Hanna Kwaśnik klasa Id.
W kategorii klasy I i II DUETY: miejsce pierwsze Zofia Boryczka, Julia Kurek, Liwia Wawrzak, Blanka Małek klasa I b, miejsce drugie Gabriela Przerwa, Amelia Urbanek – klasa II b.
W kategorii KLASY III: miejsce pierwsze Piotr Luśtyk klasa III a, Giulia Zorzi klasa III a, Wojciech Zdżalik klasa III c, Barbara Balcerzak klasa III e.
W kategorii KLASY V-VII SOLO: pierwsze miejsce Wiktoria Kotlicka klasa VI c, Nina Kwaśnik klasa V d, drugie miejsce Jasmina Witkowska-Kurtek klasa V c, wyróżnienie Wiktoria Wysoczańska klasa VII b, Jakub Wysoczański klasa Ve.
Ocalić od zapomnienia
W dniu 23 października 2019 roku, jak co roku, przedstawiciele Samorządu Szkolnego z klas Ic, IIIa, IIIc, III e, Vc, Ve, VIe pod opieką nauczycieli p. A. Kowalczyk, E. Nędzy, K. Małysy, J. Mierzejewskiej i A. Krześniak włączyli się w akcję Ocalić od zapomnienia. Uczniowie porządkowali żołnierskie groby na Komunalnym Cmentarzu w Kozienicach.
Dzień Głośnego Czytania z Gangiem Słodziaków
W dniu 4 października 2019 roku w naszej szkole odbył się Dzień Głośnego Czytania z Gangiem Słodziaków. Było to przedsięwzięcie w ramach II edycji „Szkolnych Przygód Gangu Słodziaków” zorganizowane przy współpracy sieci sklepów Biedronka. Celem spotkania było propagowanie codziennego głośnego czytania, skierowanego do najmłodszych uczniów. Opowiadanie pod tytułem „Królestwo” uczniom klas I a, I b, I d, II a, II c, II d, III b, III c, III d, III e czytali: uczeń klasy III a Krzysztof Wachnik, uczennice klasy VI e Lena Rębiś i Matylda Seredyn, bibliotekarz: Joanna Kusio oraz nauczyciele: Agata Miturska, Alicja Kowalczyk, Ewa Nędza. Najmłodsi czynnie uczestniczyli w spotkaniu, chętnie odpowiadali na pytania dotyczące przygód Słodziaków. Kolejnym etapem działań związanych z Gangiem Słodziaków będzie przygotowanie prac konkursowych. Akcja została zorganizowana przez Samorząd Uczniowski.
Festyn hospicyjny z Eneą
22 września 2019 roku uczniowie klas szóstych i siódmych wspierali organizatorów I festynu hospicyjnego z Eneą. Wolontariusze z naszej szkoły kwestowali w Ogrodzie Jordanowskim w godzinach 13.00 – 18.00 pod opieką nauczycieli – opiekunów Samorządu Uczniowskiego. Dziękujemy kozieniczanom za wsparcie akcji.
Lekki Tornister
Samorząd szkolny przeprowadził również akcję „Lekki tornister”, w trosce o zdrowie nie tylko najmłodszych, ale również i tych starszych dzieci. W ramach tej kampanii przeprowadzony został w naszej szkole pomiar wagi i wzrostu uczniów. Dodatkowo zostały zważone uczniowskie plecaki, a dzieciom zostały udzielone porady w zakresie dozwolonego ciężaru tornistra (plecaka) w odniesieniu do wagi ciała. Wychowawcy przeprowadzili pogadanki na temat właściwego pakowania i użytkowania plecaka.
Co zrobić aby tornister (plecak) był lżejszy?
- wybierz dowolny tornister (lekki, funkcjonalny, odpowiednio wyprofilowany),
- kupuj zeszyty w cienkich okładkach,
- zmień grube zeszyty na cieńsze,
- na bieżąco sprawdzaj wyposażenie piórnika i całego plecaka, kontroluj zawartość plecaka, czy nie ma w nim niepotrzebnych przedmiotów rzeczy.
ROK SZKOLNY 2015/2016
Skład Samorządu Uczniowskiego
Przewodniczący: Oskar Rakoczy kl. VI a
Wiceprzewodniczący: Bartosz Żak kl. VI d
Członkowie: Krzysztof Jamanek kl. IVa
Oliwia Banaś kl. IV b
Karol Kołdej kl.IV c
Ada Marczewska kl.V a
Jakub Siderski kl. V b
Zuzanna Figura kl. V d
Julia Froń kl. VI b
Damian Stępień kl. VI c
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego:
Alicja Kowalczyk
Aneta Krześniak
Katarzyna Małysa
Ewa Nędza
Jacek Procki
ROK SZKOLNY 2014/2015
REGULAMIN SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 3 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI
W KOZIENICACH
Skład Samorządu Uczniowskiego
Przewodnicząca: Aleksandra Nowakowska kl. VI a
Zastępca: Oliwia Banaś kl. III b
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego:
Alicja Kowalczyk
Katarzyna Małysa
Ewa Nędza
Jacek Procki
Akcja Szczęśliwy Numerek
Przyszłym „szczęśliwcom” prezentujemy regulamin akcji:
REGULAMIN SZCZĘŚLIWEGO NUMERKA
§ 1
Organizatorem „szczęśliwego numerka” jest Samorząd Uczniowski.
§ 2
1. „Szczęśliwy numerek jest losowany codziennie, od poniedziałku do piątku, do godziny 7:45 przez dyrekcję szkoły. W puli numerów znajdują się liczby od 1 do liczby, która stanowi ostatni numer w dzienniku najliczniejszej klasy w szkole. Losowany jest tylko jeden numer w jednym dniu.
2. Szczęśliwy numerek podany jest do wiadomość uczniów i nauczycieli przez wywieszenie go na tablicy ogłoszeń koło świetlicy szkolnej (tablica zastępstw).
3. Osoby, które posiadają taki sam numer w dzienniku, jak wylosowany „szczęśliwy numerek”, w danym dniu zwolnione będą z odpowiedzi ustnych.
4. Uczeń posiadający danego dnia szczęśliwy numerek ma obowiązek poinformować o tym nauczyciela przed rozpoczęciem lekcji (zaraz po wejściu do sali).
5. Jeśli dany nauczyciel umawiał się z konkretnym uczniem, że zostanie spytany – „szczęśliwy numerek” nie zwalnia go z odpowiedzi w tym przypadku.
6. Szczęśliwy numerek nie zwalnia z:
· sprawdzianów
· kartkówek
· odrabiania prac domowych
· bieżącej pracy na lekcji
· posiadania przyborów, zeszytów i książek.
§ 3
Uczeń posiadający szczęśliwy numerek nie jest zwolniony z przestrzegania regulaminu szkolnego. Szczęśliwy numerek nie chroni od uwag za złe zachowanie.
§ 4
W przypadku nieodpowiedniego zachowania na lekcji jak i na przerwach, uczeń traci przywileje „szczęśliwego numerka”, których może go pozbawić nauczyciel przedmiotu oraz – na wniosek pracownika administracji szkolnej –wychowawca klasy.
Ponadto, jeśli w szkole będzie miało miejsce:
· nieodpowiednie zachowanie uczniów,
· zagrażanie porządkowi i bezpieczeństwu
· niszczenie mienia szkolnego
decyzją Rady Pedagogicznej, „szczęśliwy numerek” może zostać zawieszony do odwołania.
Szczęśliwy Numerek nie obowiązuje na lekcjach wychowania fizycznego.
§ 6
Od wyniku losowania nie ma odwołania.
§ 7
Jeżeli uczeń jest nieobecny, a zostanie wylosowany jego numerek, traci możliwość wykorzystania go.
§ 8
Jeżeli uczeń chce, może skorzystać z prawa do odpowiedzi.
Odmowa pracy w czasie zajęć lub wykonywania obowiązków dyżurnego klasowego powoduje utratę przywileju „szczęśliwego numerka” (decyduje nauczyciel danego przedmiotu).
§ 9
Szczęśliwy Numerek nie będzie losowany w terminie trzech tygodni przed klasyfikacją półroczną i roczną.
§ 10
§ 10 obowiązuje od dnia 09. 02. 2015 roku.
ROK SZKOLNY 2013/2014
W roku szkolnym 2013/2014 Samorząd Szkolny przystąpił do kolejnej akcji Szkoła Promująca Zdrowie – „Walka z hałasem”.
Celem działań jest:
- Uświadomienie uczniom negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka.
- Świadome ograniczenie przez uczniów hałasu w swoim otoczeniu.
- Ograniczenie hałasu w szkole.
Realizować będziemy to zadanie poprzez:
- Pogadanki na lekcjach, na temat szkodliwości hałasu.
- Zachęcenie dzieci do zorganizowania w klasach „Klasowych Kodeksów Ciszy”.
- Wykonanie i zaprezentowanie plakatów nawołujących do ograniczenia hałasu w szkole.
- Przy współpracy Pedagoga Szkolnego zostaną przeprowadzone w naszej szkole „Badania przesiewowe słuchu”.
Co wiemy o hałasie?
Z badań przeprowadzonych przez Uniwersytety badające poziom hałasu wynika, że z powodu nadmiernego hałasu uczniowie nie słyszą nawet 70% spółgłosek wymawianych przez nauczycieli.
Jego poziom przekroczył ustaloną normę. Norma 45 decybeli- w szkołach przekracza 110 dB. (podczas przerw).
Pod wpływem hałasu :
· Spada koncentracja uczniów
· Nie dociera część informacji, przekazanych przez nauczycieli
· Uczniowie gorzej się uczą
· Mają uboższe słownictwo.
· U niektórych dzieci hałas powoduje płaczliwość, wywołuje agresję.
Przebywanie kilku godzin w hałasie doprowadza do utraty słuchu.
Często zastanawiamy się, dlaczego nasze dzieci są tak rozkrzyczane i hałaśliwe?
Od najmłodszych lat krzyczą, odrabiając lekcje słuchają głośnej muzyki, a po przyjściu do domu włączają telewizor, podczas przerw krzyczą, wrzeszczą i piszczą.
Dlatego właśnie, aby uświadomić dzieciom szkodliwy wpływ hałasu na nasze zdrowie cały rok będziemy walczyć z tym groźnym przeciwnikiem jakim jest HAŁAS.
Lekki tornister
Samorząd szkolny przeprowadził również akcję „Lekki tornister”, w trosce o zdrowie nie tylko najmłodszych, ale również i tych starszych dzieci. W ramach tej kampanii przeprowadzony został w naszej szkole pomiar wagi i wzrostu uczniów. Dodatkowo zostały zważone uczniowskie plecaki, a dzieciom zostały udzielone porady w zakresie dozwolonego ciężaru tornistra (plecaka) w odniesieniu do wagi ciała. Wychowawcy przeprowadzili pogadanki na temat właściwego pakowania i użytkowania plecaka.
Co zrobić aby tornister (plecak) był lżejszy?
- wybierz dowolny tornister (lekki, funkcjonalny, odpowiednio wyprofilowany),
- kupuj zeszyty w cienkich okładkach,
- zmień grube zeszyty na cieńsze,
- na bieżąco sprawdzaj wyposażenie piórnika i całego plecaka, kontroluj zawartość plecaka, czy nie ma w nim niepotrzebnych przedmiotów rzeczy.
Samorząd Szkolny w roku szkolnym 2012/2013 prowadził akcję „Promocję zdrowia w naszej szkole”. Głównym celem jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dzieci zgodnie z ich potencjałem rozwojowym.
Celem jest:
- zwiększenie aktywności fizycznej dzieci,
- zachęcenie do zdrowego odżywiania,
- zwiększenie skuteczności edukacji zdrowej oraz działalności w zakresie promocji zdrowia.
Nasza szkoła realizuje program zdrowotny, którym głównym celem jest m. in. zmianę nawyków żywieniowych oraz bardziej świadome wybieranie przez dzieci zdrowych produktów żywieniowych, a przez to wdrażanie ich do świadomego dbania o swoje zdrowie.